Birds

1075341_10202543327892134_951339193_o

Am ales aceasta imagine, insa voi vorbi de lucrurile care nu se afla in ea sau poate nu se vad atat de bine. Ca sa vorbesc si pe intelesul hipster-ilor urbani: este o poza #nofilter #nomakeup #nohate…Clar!?

Anyway…

Poza este facuta de pe balconul apartamentului meu, de la periferia orasului Arad, unde blocurile se intalnesc cu natura, si locul in care mi-am petrecut o mare parte a copilariei. Am surprins chiar apusul, cu tot cu cerul pictat de cativa nori albi si o urma lasata de un avion. Lumina soarelui nu prea permite vederea peisajului, dar nu-i problema, pentru ca voi descrie eu partile lipsa. Privind de la balcon, direct in jos, intalnim faimoasele garaje din metal, printre putinele care au supravietuit distrugerii in masa, organizata de catre primarie. Stati linistiti…oricum nu exista locuri destule de parcare; situatie tipic romaneasca. Trecand mai departe cu vederea, la cativa zeci de metri, dam peste calea ferata. Pe acolo trec in mare parte trenuri marfare, dar nu ma deranjeaza: m-au obisnuit cu zgomotele puternice din noapte, iar acum pot sa dorm linistit indiferent de eventualele zumzete de pe fundal. Dupa sinele de fier apare si bucata de natura, sub forma unui camp liber de aproximativ 200 de metri lungime, unde singurele prezente sunt iarba, plantele spinoase, si turmele de oi ocazionale cu caini cu tot. Cine are curajul de a parcurge acea intindere de verde, va ajuge fata in fata cu marele si indestructibilul dig din pamant, care protejeaza orasul de eventualele revarsari ale Muresului. Toate aceste elemente descrise formeaza conceptul meu de „in spatele blocului”, pe unde zburdam cand eram copil, si pe unde imi petreceam cam tot timpul liber de care dispuneam, pana seara tarziu.

Bun, dar ce legatura are titlul articolului cu poza si cu lucrurile prezentate de mine? Daca va uitati putin mai atent, veti vedea niste stalpi de inalta tensiune, care sustin niste fire ce trec direct deasupra campului. Pe acele fire mai vad cateodata niste pasari ghemuite una langa alta, de parca nu ar fi destul loc pentru un stol intreg. Ultima oara cand le-am vazut cocotate acolo sus, mi-am amintit de clip-ul creat de Pixar, dar si de o poza gasita pe minunatul internet:

Let's Make 'em Birds, Yeah

Concluzia este una foarte simpla: probleme au tendinta de a se ingramadi pe firul vietii, si nu vin aproape niciodata singure. Totusi, fiecare din ele prinde aripi si zboara departe, odata ce aplicam solutiile potrivite.

Apropo: voi ce aveti in spatele blocului?

2 gânduri despre “Birds

  1. O poza, vezi ceva insa nu stai sa te gangesti ce anume. Exact ca in viata, trecem usor peste chestii…nu ne dorim sa vedem. 🙂 „a se ingramadi pe firul vietii” – frumos, frumos.

Add your Vibe

