Charming

Vazusem un articol fugitiv despre Venezia, si m-am gandit sa ofer niste recomandari, celor care doresc sa viziteze acel oras misterios.

Sfatul meu este foarte simplu:

Get a map, and get lost!Mai ales daca aveti ocazia sa ramaneti mai mult de o zi.

Traseul clasic, pana la Piazza San Marco, este unul destul de interesant, insa lucrurile fascinante se afla pe niste rute mai putin practicate de turisti. Veti evita aglomeratia, si veti avea ocazia sa va bucurati cu adevarat de spiritul orasului. In caz ca va veti pierde putin, nu va fi o problema. Aveti harta la indemana sau puteti cere indicatii. Majoritatea locuitorilor sunt simpatici, si va vor ajuta cu placere.

Cea mai buna perioada de vizitat ar fi sfarsitul lunii Mai sau inceputul lunii Septembrie. Numarul turistilor va fi unul destul de scazut, iar temperatura de afara va fi una perfecta pentru plimbare. Pentru cei „sensibili”, vom lua in considerare si problema mirosului degajat de unele canale. Trebuie sa ne amintim faptul ca Venezia se afla „in the middle of the damn sea”, suspendata pe piloni. Ar fi fost cam imposibil sa se asigure o canalizare perfecta a deseurilor menajere. Prin urmare, unele zone ar putea contine un miros ciudat, insa nu este unul imposibil de suportat. Cel mai des il veti intalni pe ruta clasica, unde foarte multe restaurante si magazine isi fac veacul, producand un volum mai mare de deseuri. Daca va deranjeaza, atunci alegeti alt traseu. Simplu. Just enjoy the city.

In final, vreau sa adaug cateva sfaturi pentru cuplurile care au intentia de a trai niste momente magice, in frumoasa Venezia:

– daca va ganditi la o plimbare cu gondola, si doriti sa fie ceva cu adevarat memorabil, atunci ar fi cazul sa o luati din zona podului Rialto, sau cat mai aproape de gara Santa Lucia. Gondolierii din acele zone nu sunt atat de solicitati, prin urmare veti beneficia de un traseu mai lung. Gentlemen tip: Pentru a realiza un moment si mai romantic, puteti organiza o plimbare la miezul noptii, rugandu-l pe gondolier sa aleaga un traseu mai ascuns, in timp ce plutiti alaturi de partenera voastra, la lumina felinarelor. Va fi o experienta magique!

– pentru a ramane fascinati de Piazza San Marco, va sugerez sa o explorati dupa apusul soarelui. Toata aglomeratia din timpul zilei va disparea, in timp ce voi veti avea timp sa va plimbati in pace, tinandu-va de mana, si admirand constructiile din jur. Cele doua cafenele faimoase (Caffè Quadri si Caffè Florian) din acea zona sunt deschise pana seara tarziu. Exista si o orchestra live, care invaluie sufletele trecatorilor, cu acorduri de muzica suava, asigurandu-va o atmosfera de basm.

– unul dintre cel mai speciale hoteluri este „Ca Maria Adele”din districtul Dorsoduro. Nu gasesc vorbele necesare pentru a-l descrie, asadar va las pe voi sa-l descoperiti. Click the link. Your mind will be blown.

Acestea au fost recomandarile mele, iar daca veti avea ocazia sa vizitati acest oras minunat, atunci… be sure to make it count!

15 gânduri despre “Charming

  1. Dacă nu ai o agenţie de turism, poţi lua în calcul să îţi deschizi una 😀 . Am fost, am jurat că nu mai calc, dar după ce am citit postul tău parc-aş mai îndura odată chinul unei zile de august în Veneţia.

    1. Specializarea, sau mai bine-zis meseria mea, are legatura cu domeniul turismului, chiar dca in prezent nu o practic 🙂
      Iti sugerez sa uiti de luna August, si sa explorezi orasul la inceputul sau la sfarsitul verii.
      In orice caz, ma bucur ca ti-am insuflat dorinta de a te intoarce din nou pe acele meleaguri 🙂

  2. A trebuit tu sa deschizi gura aia,sau ma rog,sa indemni degetele sa scrie despre Venetia! Stii doar cat imi doresc sa o vad,si acum dupa modul tau spurcat de a scrie ( a se citi unic si minunat) imi doresc si mai mult. Hai fa-ma sa sufar,de cate ori ai vazut-o?
    Un lucru tot e bine : daca voi ajunge, imi iau o cartela de Italia si al meu esti! Ziua aia esti ghid 😀

    1. Nu-ti spun de cate ori am vazut-o. Nu vreau sa te „ranesc” si mai mult 🙂
      Voi fi ghidul tau, dar cu o conditie: we will get lost, without a map. Nu avem nevoie de harta. Ne descurcam si fara. Deal? 😀

    1. Daca aveti o dorinta „arzatoare”, puteti sa mergeti si acum iarna. Daca nu, va veni si vara in curand 🙂
      In orice caz, gasiti contactul meu pe side-bar.
      Ma anuntati cand veti fi pregatiti, si ne intalnim direct pe orasul plutitor 🙂

  3. Ooo, nu am fost niciodata la Venetia…
    Dar am vrut o bucata de Venetie la mine in casa! E specific Venetiei din sec. al XiX-lea un soi de dulap vopsit in ecru si cu mici desene pastelalte, apartinand l’art povera. Am gasit la antichitati unul! Doamne ce l-am dorit, dar m-a stopat Contes de Fees care a zis ca nu merita un purcoi de bani un harb de dulap! :))))

      1. Da, sunt impresionante!
        De obicei sunt de dimensiuni mari, asa ca nu se potrivesc decat in incaperi cu pereti inalti!
        OOO, parca te si vad! Robert, Marele Doge al Venetiei…

Add your Vibe

