Precision

„Esti prea calculat. Ar trebui sa-ti folosesti mai mult instinctul.”

Aceste cuvinte mi-au fost adresate de cateva ori pana acum. Desigur, proveneau din partea unor persoane care nu ma cunosteau aproape deloc.

Daca le-as fi auzit in urma cu vreo doi ani, probabil m-as fi lasat afectat. Cel mai sigur, mi-ar fi venit un dubiu in minte, asupra felului meu de a fi. As fi incercat sa ma schimb „doar de dragul lumii”. Nu as fi avut increderea necesara pentru a lansa un „contra-atac

In prezent, zambesc de fiecare data cand cineva ma judeca in acest fel. Acum cunosc foarte bine avantajele de „a fi calculat„, asadar nu m-as schimba pentru nimeni in lumea asta, oricat ar insista.

Este amuzant atunci cand un om slab de caracter se simte intimidat de o minte „ordonata si calculata„. Acea persoana va juca murdar, cu obiectivul de a-ti distruge acel echilibru. Va incerca sa te judece si sa te modeleze dupa standardele sale.

De obicei, prefer sa ignor astfel de tentative patetice, din partea celor care si-ar dori sa ma schimbe dupa propriul plac. Mai sunt si unii care insista, prezentandu-mi tot felul de argumente si teorii, cu speranta de a reusi sa ma convinga. Pentru a-i linisti putin, si pentru a-i aduce cu picioarele pe pamant, le prezint cateva din beneficiile unei minti calculate:

  • Ma ajuta in viata de zi cu zi. Gandurile mele sunt ordonate, iar eu detin un control deplin asupra lor. Pot sa ma concentrez asupra lucrurilor cu adevarat importante, lasandu-le la o parte pe cele superficiale.
  • Imi intareste simtul responsabilitatii. Atunci cand am o sarcina de indeplinit, stiu sa anticip riscurile, si sa reduc la minim eventualele probleme care ar putea sa se iveasca. Imi asum responsabilitatea pentru actiunile pe care le desfasor si sunt constient de faptul ca trebuie sa duc pana la capat ceea ce am inceput.
  • Ma stimuleaza sa-mi imbunatatesc personalitatea. Imi ofera puterea de a fi imun in fata prejudecatilor si a parerilor superficiale (din partea „lumii„). Ma ajuta sa-mi dezvolt mintea si sa ma modelez dupa propriul meu plac.
  • Imi ofera abilitatea de a analiza o persoana, chiar din primele momente in care o intalnesc. In acest fel pot sa-i deosebesc si sa-i detectez pe cei care au intentii negative in privinta mea.
  • Cand vine vorba de femei, imi blocheaza instinctul  barbatesc ( a se citi animalic) de a umbla dupa fusta oricarei domnisoare sau de a cadea in limba pentru prima care imi ofera atentie. Mi-am construit niste standarde, asadar sunt in stare sa testez o femeie, inainte de a-i permite sa intre in viata mea.

Lista poate continua, dar eu ma voi opri aici.

Evident, sunt si eu om. Posed acel „faimos instinct”. Diferenta este ca am invatat cum si mai ales cand sa-l folosesc. Cea mai buna solutie este sa obtii un echilibru intre creier si inima. O armonie intre minte si instinct. Conceptul este valabil in orice situatie, chiar si in dragoste.

Fiecare din noi are nevoie de un anumit grad de „calcul” in interiorul propriei personalitati. Reprezinta o calitate, care ne tine ancorati in realitate, si ne ofera posibilitatea de a evita o multime de probleme. In plus, ne ajuta sa ne ferim de suferinta mentala, atunci cand este posibil. Cu alte cuvinte: ne mentine echilibrati.

Eu am avut intotdeauna tendinta de a masura, de a analiza si de a observa. O fac in mod automat. Inainte nu eram capabil sa-mi folosesc aceasta abilitate mentala, dar in prezent am invatat sa o controlez si sa o utilizez in favoarea mea.

As putea foarte usor sa ma las ghidat doar de instinct. Am facut-o de multe ori, dar nu este ceva esential pentru existenta umana. It’s something over-rated. In plus de asta, atunci cand plutesti pe acel „norisor instinctiv”, este foarte usor sa te impiedici si sa dai cu fata de asfalt. Lipseste intotdeauna acel grad de control, acea protectie impotriva unei eventuale caderi, care te va ajuta sa-ti vindeci mai usor ranile.

Life is not a fairy-tale; it’s just a beautiful story, based on reality.

In concluzie: nu ma intereseaza cine esti, cat de inteligent/a te crezi, cata putere de convingere ai, sau cate argumente imi oferi. Eu voi ramane la fel de „calculat” si ma voi asigura ca nimeni nu isi va permite sa gandeasca in locul meu. Nimeni nu poate indrazni sa-mi impuna cum sa-mi traiesc propria viata. Punct.

7 gânduri despre “Precision

  1. Așternut

    ” Nimeni nu poate indrazni sa-mi impuna cum sa-mi traiesc propria viata. Punct.” Asta ne lipseste multora. Felicitari , pari o persoana puternica 🙂 .

  2. carmenfortis

    Daca ne-am lasa cu totii ghidati de instinct, probabil ne-am comporta precum niste ”cimpanzei” (sa nu ma exprim altfel). Din pacate, multor persoane care de obicei sunt ghidate doar de instinct, fara sa se gandeasca la anumite detalii din viata de zi cu zi nu le convine faptul ca cineva gandeste, isi calculeaza aproape fiecare pas, astfel devenindu-le greu de controlat, probabil manipulat in unele cazuri. Insa, beneficiem de destui astfel de ”cimpanzeu” in societate, daca ar exista mai multi oameni calculati, precum esti tu, probabil locul in care am trai nu ar fi o ”jungla”.
    Mi-a placut foarte mult articolul, se vede ca a fost ”calculat” bine ! 😀
    Iti doresc o zi frumoasa in continuare !

    Cu drag,
    Petit

    1. Ai dreptate. Planeta aceasta ar fi mult mai ordonata, daca unii oameni ar invata sa-si foloseasca instinctele in mod corect.
      Ma bucur ca ti-a placut acest Vibe. Have a nice evening, Mademoiselle Petit! 🙂

  3. Un articol de nota 10!
    Mă regăsesc si sunt de acord cu tine!
    Din păcate, unii aleg să trăiască după instincte şi foarte bine ai precizat.. cel animalic, adică raţiunea lor este very low. Nici eu nu aş putea să fiu cum vor alţii, nu îmi stă în caracter. Imi place să fiu ceea ce sunt cu adevărat şi îmi este cel mai bine aşa..

Add your Vibe

