Floating words

 

Unii dintre noi nu au uitat sa citeasca, ci pur si simplu nu mai stiu sa se bucure de aceasta activitate.

Mda, stiu…ajuta la dezvoltarea inteligentei, la imbunatatirea memoriei si la stimularea imaginatiei. Probabil am putea discuta zile intregi despre beneficiile pe care ni le ofera. Pe mine ma intereseaza cel mai mult senzatia de „evadare„, cea pe care o simt de fiecare data cand incep sa citesc o carte.

O lectura captivanta detine puterea de a ma izola de restul lumii.

Vazul obtine controlul absolut, in timp ce restul simturilor intra in repaus. Ochii urmaresc paginile si randurile. Cuvintele incep sa „pluteasca„, ajungand sa se amestece cu gandurile mele. Mintea imi construieste intotdeauna o serie de imagini fidele. Personajele prind viata, iar eu reusesc „sa le vad” in fata mea. Acum pot sa le observ comportamentul, sa le aud vocea, si sa le urmaresc pas cu pas, de-a lungul aventurii. Ma aflu pe un teritoriu necunoscut, si nu pot sa anticip ce se va intampla. Acel „element-surpriza” imi stimuleaza curiozitatea, amplifica misterul, si imi satisface imaginatia. Nu voi renunta, pana cand nu voi afla deznodamantul calatoriei.

Eu prefer intotdeauna hartia…cartea…obiectul tangibil. Pentru mine reprezinta forma perfecta de „a citi”. In ceea ce priveste ambientul, cred ca cel mai potrivit ar fi un „window-seat”, pentru a ne adanci intr-o opera literara fascinanta:

Nu detin o colectie impresionanta de carti, dar sigur voi avea ocazia de a adauga volume noi, pe viitor. In orice caz, imi face placere sa explorez de mai multe ori aceeasi lectura. Mintea noastra detine abilitatea de a omite unele detalii, asadar intotdeauna voi simti dorinta de a relua unele „aventuri” din lumea literaturii.

Bottom line: read…anything you like…just clear your mind for a while…you deserve it.

PS: Care este cartea voastra preferata?

39 de gânduri despre “Floating words

  1. Așternut

    ” Mintea imi construieste intotdeauna o serie de imagini fidele.” Partea mea preferata.
    Excelenta postarea , pot sa spun ca ne asemanam aici 🙂

  2. Întotdeauna mi-a plăcut să citesc. Acum am o problemă…sau două. 1. Am cam citit tot ce era de citit la mine prin casă. 2. Nu mă pot opri din citit. Trebuie…trebuie să termin cartea.
    Nu cred că am vreo carte preferată. Ultima citită devine preferată pentru o vreme, până la următoarea.
    „O lectura captivanta detine puterea de a ma izola de restul lumii.” – atât de adevărat.

    1. Hmm…cred ca “problema” nr.2 va reusi sa o elimine pe prima. Intotdeauna vei gasi ceva nou de citit, chiar daca nu ai cartea la indemana, in momentul respectiv.
      Placerea de a citi este intotdeauna un lucru de apreciat 🙂

  3. De acord cu aceea ce ai scris! Si eu prefer sa citesc cu cartea in mana, dar uneori unele carti le citesc si virtual.
    Greu de zis, referitor la cartea preferata. Au fost multe carti care m-au fascinat. Acum citesc Gertrud, Hermann Hesse.

    1. Le fel este si in cazul meu. Sunt multe carti care mi-au atras atentia. Exista totusi una care m-a impresionat in mod deosebit, dar asta nu inseamna ca voi face vreo comparatie cu cele viitoare. Ma voi bucura de fiecare lectura 🙂

      1. Acea carte este „Comedia Divina” a lui Dante Alighieri.
        Am avut ocazia sa o studiez la scoala, si sa o citesc de unul singur.
        Nu pot sa o compar cu celelalte lecturi, este ceva mai deosebit. Din acest motiv, va fi intotdeauna in sufletul meu.

  4. Şi mie îmi place foarte mult să citesc, din păcate pe zi ce trece nu mai am timpul necesar. Vara aceasta am citit 2 sau 3 cărţi, din care 2 electronice (îmi displac total, dar în lipsă de altceva..!), în timp ce în alte veri citeam o carte la 2-3 zile, în funcţie de cât era de groasă… Lumea nu mai are timp să citească, şi uneori, din păcate, problemele ne acaparează dorinţa şi plăcerea de a citi…

    1. Mda, din pacate, timpul nu prea „functioneaza” in favoarea noastra. Totusi, daca reusim sa ne mentinem aceasta placere de „a citi”, chiar si prin intermediul unor sesiuni mai rare, vom simti oricum acel sentiment de „evadare”.

      1. Eu nu am nici o intentie sa le fac sa dispara.
        Fac parte din modul meu de „a ma relaxa”, asadar le voi oferi o prioritate, de fiecare data cand va fi posibil.

      1. Eu ajung cam anapoda pe bloguri! Imi place articolul acesta, fiindca e de o sinceritate cuceritoare si imi place de mine ca am reusit sa ajung! Cling-ul e si pentru tine, dar si de admiratie pentru mine ca mi-a iesit vraja de a ateriza aici! hahaaahahh!

      2. Mai este nevoie si de cateva decizii „anapoda”, pentru a ajunge in locurile potrivite 🙂
        Se pare ca te pricepi destul de bine si la vraji. Probabil si „Mind Vibes” detine un „active-spell” care atrage persoanele in trecere 😀
        Mersi din nou pentru aprecieri.

      3. Da, inteleg destul de bine, mai ales ce ma intereseaza! Daca sunt cointeresata, inteleg aproape orice, in orice limba straina!
        E clar un bun inceput pentru cineva! Dar intrebarea e pentru cine!
        Ha! Ha! Ha! :))

      4. Raspunsul este simplu: pentru tine 🙂
        Vei mai gasi niste fraze, aluzii sau exprimari in engleza, pe parcursul acestui blog. Asadar, daca le vei intelege, va fi in avantajul tau 😀

Add your Vibe

