Relationship Status

Nu inteleg. Cum este posibil sa te plictisesti de persoana iubita? Cum poti sa distrugi o poveste frumoasa din cauza monotoniei?

O relatie poate ajunge la stadiul de „failed” din mai multe motive. Eu nu voi lua in considerare situatiile in care cei doi isi dau seama ca nu sunt compatibili.

Doresc sa vorbesc strict de cele in care simti cu adevarat ca ti-ai gasit aleasa/alesul. Relatiile de lunga durata. Spiritul si mintea sunt in armonie. Te bucuri de fiecare secunda petrecuta in preajma acelei persoane, dar dupa o perioada indefinita, ajungi sa te lasi prada banalitatii. Ceva nu mai functioneaza in mod corect.

Parerea mea este urmatoarea:

– la inceput apare atractia. Scanteia. Cei doi incep sa dezvolte o senzatie de compatibilitate pe plan fizic, pasional, sexual, si sentimental.

– dupa aceea se dezvolta dragostea. Focul de ne-oprit. Ea si el vor ceva mai mult. Se simt extraordinar impreuna. Incep sa se cunoasca mai bine si ajung sa simta ca sunt facuti unul pentru altul.

– in final se ajunge la iubire. Flacara eterna. In acest moment se formeaza un adevarat cuplu. Ei sunt constienti asupra calitatilor si defectelor, ajungand sa se accepte unul pe altul. Simt ca pot incepe „viata in doi”.

Problema intervine atunci cand cei doi nu sunt in stare sa pastreze acea flacara eterna. Aici apare sentimentul de „plictiseala”. Totul pare ceva normal. Nu mai exista acea pasiune initiala. Ei se iubesc, dar in adancul sufletului simt ca ceva lipseste.

Solutia mea este urmatoarea:

Pentru a mentine activa acea flacara, este necesar sa adaugi cateva scantei.

Nu ma refer la gesturi incredibile, supra-omenesti, sau extra-planetare.

Este destul sa folosesti un cuvant, o fraza, un zambet, o privire, un sarut, sau o noapte de amor. In cazul in care aceste lucruri sunt facute din dragoste si cu scopul de a crea atractie, atunci vor oferi intotdeauna un element nou. Vor reprezenta un mod de a va aminti ca sunteti un cuplu special si reusit.

Din pacate, vad tot mai des oameni care se despart. La inceput erau convinsi de alegera pe care au facut-o. Au ajuns sa se iubeasca, dar pana la urma nu au fost in stare sa mentina pasiunea acelei relatii. Acest lucru se intalneste cel mai des in cazul unei casnicii. Sotul si sotia ajung sa fie straini unul pentru altul. Pacat…

Acum imi vine in mine o expresie faimoasa „de cartier”: ce faci? te insori? o sa fii condamnat pe tot restul vietii. o sa ai parte doar de o femeie. nu mai poti sa iesi la o bere cu baietii.

Cum raspund eu la o astfel de „regurgitare”? Foarte simplu: Da! Vreau sa ma insor! Vreau sa imi petrec restul vietii alaturi de o femeie pe care o iubesc mai mult decat orice pe lumea asta. Daca voi preferati sa fiti fara griji, atunci mergeti naibii intr-o pestera…si apucati-va de cioplit pietre.

Evident…urmeaza si replica „deosebita”: Lasa…o sa vezi tu cand iti iei nevasta. O sa ne dai dreptate.

Raspunsul meu va fi pregatit: Mda…o sa vad. O sa vad partea buna a casniciei. Mi-am gasit jumatatea si mi-am dat seama ca viata este mult mai interesanta „in doi”. Prin urmare, nu o sa va dau dreptate niciodata, ci abia astept sa incep „aventura” alaturi de ea.

Relatiile pot fi complicate, dar se poate trece peste orice fel de problema. Important este ca celor doi sa le pese cu adevarat unul de altul. Sa traiasca impreuna…cu bune…cu rele.

25 de gânduri despre “Relationship Status

  1. carmenfortis

    Daca amandoi se implica cu adevarat in relatie, nu are ce sa mearga rau. Insa, daca apare nepasarea, atunci ce se intampla intre cei doi nu se mai numeste relatie. Si eu am vazut multe cazuri, relatii de peste un an, chiar doi, in care unul dintre cei doi „se plictisea”, desi totul mergea bine pana la acel punct (din pacate)

    1. Mda…nepasarea este cea mai daunatoare in cazul unei relatii de lunga durata. Totusi, daca cei doi se iubesc cu adevarat, ar reusi sa evite acest element negativ.

  2. z3talife

    Cinic fiind – mai bine spus caveman convins – în timp ce îţi citeam postul auzeam în gând Ozzy Osbourne – Dreamer. That was the feeling I was getting.

    Sentimentul de “plictiseală”, nu este un sentiment, este chiar asta: plictiseală. Lipseşte roller coaster-ul, maximele şi minimele, mirajul călătoriei. Plictiseala este destinaţia, fie un sentiment sec de bine, sau de rău constant (asta la majoritatea românilor). Trebuie schimbare, agitaţie, energie, vibraţie.

    Din partea ta totul pare să fie gândit corect. 1+1=2. Well done! Totuşi, sper că realizezi că femeile preferă să ~simtă~ cât mai multe, cât mai tare, cât mai divers. Nu îi aminti chestii pe care le ştie, de care probabil EA s-a săturat deja (că la tine matematica relaţiei probabil o să meargă în continuare perfect la nesfârşit). Chiar şi la fetele cuminţi o palmă virgonţ peste fund face minuni la momentul potrivit.

    Şi raiul ar deveni plictisitor după o vreme. În orice caz, este doar părerea mea, acum e cazul să mă întorc la pietrele mele. [feel free to moderate/delete my comment]

    1. Sunt constient de faptul ca femeile vor dori intotdeauna sa simta ceva divers, ceva palpitant, ceva stimulant.
      Toate acele lucruri marunte despre care vorbeam, trebuie facute, adaugand un element divers de fiecare data. Nu trebuie sa devina un rai, pentru a fi considerata o relatie perfecta. Small things are enough. Amandoi vor simti diferenta.
      Probabil o sa mi se remarce toata viata felul meu „matematic” de a gandi, dar sincer nu ma deranjeaza. Ar trebui sa ma schimb de 10 ori pe zi, daca ar fi sa ma las afectat de ceea ce aud in jurul meu. Prin urmare, eu respect parerea fiecaruia si continui pe drumul meu.
      Daca problema a fost creata de oameni, atunci sigur exista o solutie simpla la indemana oricui.
      Nu voi sterge niciodata comment-urile. Sunt destui ipocriti in lumea asta. Nu vreau sa ma numar printre ei. Oricine poate sa se exprime in voie si chiar sa ma critice, atunci cand simte nevoia. I will be ready 🙂

      1. z3talife

        Cu toate că tonul comentariului meu a fost critic, intenţia a fost pur constructivă & prietenească. Este o diferenţă pe care nu reuşesc să o redau în scriu, prin urmare simt nevoia să subliniez că există 😉

        Din moment ce eşti conştient de toate cele spuse ai toată stima mea pentru modul în care abordezi subiectul. In many ways you’re a better man then I am.

        Weekend plăcut!

  3. Apare monotonia pentru ca partenerii uita sa fie cine au fost cand s-au indragostit unul de celalalt. „They start taking everything for granted”. De exemplu, baiatul nu-i mai cumpara flori dupa 4 ani de relatie; se gandeste el, „Care-i rostul?Acum o am langa mine deja, nu mai trebuie sa o cuceresc”. Fata incepe sa nu mai acorde atata atentie ingrijirii corpului, ca doar ce naiba?! „Deja e ca si al meu, ma va iubi si grasa”. Si atunci normal ca din start dispare atractia fizica si interesul in general. Aici gresesc majoritatea cuplurilor, cred ca daca relatia a durat atat, va dura pe vecie orice ar face, nu. Plus de asta, relatia trebuie mereu mentinuta cu lucruri noi, activitati noi, locuri noi de vizitat, de „poposit”, cuvinte noi, priviri noi, gesturi, etc.

    1. Bun…dar daca amanoi sunt constienti de faptul ca ar putea risca sa cada in monotonie, atunci de ce majoritatea nu iau masuri? Implicarea trebuie sa persiste….chiar si dupa 20 de ani de relatie.

      1. Asta e..ca nu sunt constienti.. ei se asteapta mereu sa fie pe acel norisor de iubire de la inceput. Entuziasmul din primele luni dispare pe parcurs si se transforma intr-o iubire mai completa, mai profunda; cum relatia evolueaza pe parcurs, si ei trebuie sa evolueze odata cu ea, trebuie sa renunte la asteptarile mari si sa accepte ca nimic nu e perfect si nici relatia lor nu va fi. Cum dau de putina monotonie, gata, e sfarsitul lumii.

  4. Monotonia apare cand simtim ca partenerul/partenera se neglizeaza. Daca la inceput sa iubea si pe ea exista rusine, cu timpul datorita cunoasterii intrei cei doi apare comoditatea iar respectul usor usor se indeparteaza in cele mai banale situatii posibile. Trebuie sa ne vedem fiecare pe noi si sa ne corectam fara a ni se spune mai mult de 2 ori.
    Stii ce cred eu, ca nu e indeajuns daca te prefaci a fi cumva doar de dragul lui sau a ei. Daca o persoana s-a prefacut la inceput a te place nestiindu-ti defectele si cand le-a aflat a fugit pe usa din spate acolo nu se mai poate numi iubire.
    In relatie serioasa e si mai complicat. Pentru ca apar schimbari de temperament. Crezi ca stii persoana iubita dar nu ii poti ajunge in suflet in anumite ipostaze datorita interiorizarii, excluderii tuturor celor din jur. Nu exista relatie doar cu foc draga Robert. Insa daca partenerul reuseste sa accepte si schimbarea accea si sa o intelega dincolo de aparante acolo focul vine de la sine. Eleganta, senzualitatea, pasiunea toate sunt naturale, nu pot fi mimate caci ies clisee.

    1. O relatie nu poate contine doar foc, asta-i sigur. Mai exista si momente in care flacarase mai domoleste.
      Nici eu nu sunt de acord cu mimarea sentimentelor sau a comportamentului. Nu se va ajunge la asa ceva, atata timp cat amandoi isi doresc ca acea relatie sa dureze.

  5. Pff…monotonia…daca asta ar fi singura problema intr’o relatie ar fi bine…
    E o chestie cu dute-vino pentru ca dupa parerea mea,chiar daca unul din relatie incearca sa aduca ceva nou si celalalt e pe modelu’ „mda…bun…” e egal cu 0…dorinta de a iesi din starea de monotonie trebuie sa le apartina amandurora,pentru ca daca intr’o relatie sunt 2,corect ar fi sa nu lupte doar unul 😉
    Si da,stiu ca inca sunt mica si mai enorm de multe de invatat despre persoane,iubire,relatii si toate din jurul meu,dar asta e conceptia mea 😀

  6. Vezi tu, unii oameni pur şi simplu se îndepărtează. Uneori poate nu e dragoste adevărată, alteori poate pur şi simplu cei doi ajung să îşi dorească lucruri diferite. Puţine sunt cuplurile care pot lupta împreună pentru ei, sau idealurile celui de lângă ei! De obicei (asta am văzut), când unul spune că îşi doreşte ceva anume, ceva ce poate contravine dorinţelor celuilalt, sau chiar a înţelegerii celor doi, celălalt se va simţi trădat, într-un fel sau altul, şi nu va încerca să înţeleagă şi să-şi ajute partenerul, ci din contră, dacă va putea va încerca să îl oprească. Şi de aici apare de multe ori problema; oamenii se înstrăinează, încep să se certe sau să devină nepăsători, şi până să îţi dai seama, totul este distrus!
    Fericite sunt cuplurile care luptă pentru „ei”, mai mult şi mai presus decât pentru propriile lor persoane şi ego-uri! Iar cuplurile care reuşesc şi să îşi depăşească problemele prin comunicare şi încredere, din punctul meu de vedere, sunt perfecte! (mai mult sau mai puţin, căci deh, mai intervin şi altele). Dar unde iubirea se stinge, deja nimic nu mai are rost, căci dacă nu vor şti cum să o reaprindă, au toate şansele de a deveni cei mai înverşunaţi duşmani.
    Am dat exemplu de un cuplu (sau de nişte cupluri) oarecare, nu mă refer la tine, sau la mine, sau la altcineva. Pur şi simplu sunt concluzii pe care le-am tras de-a lungul vieţii şi prin prisma lucrurilor pe care le-am văzut sau trăit.

    În altă ordine de idei, îmi place cum scrii şi mă bucur că te-am găsit!

    Cu drag…

    1. Sunt de acord. Comunicarea si increderea stau intotdeauna la baza unei relatii reusite. Daca aceste doua elemente nu sunt prezente, atunci nu va functiona niciodata.
      Iti multumesc pentru faptul ca ai ales sa ma urmaresti, si iti amintesc sa arunci un ochi si peste restul articolelor din categoria „Interaction”. Sigur o sa ti se para interesante 🙂
      Iti urez o zi placuta!

      1. Am început să îţi iau blogul „la puricat”, cum s-ar spune. După cum am menţionat şi mai sus, îmi place cum scrii, şi când spun asta, de obicei încep să citesc tot blogul. Aşa sunt eu 🙂

        Cu drag..

  7. Sinceritate.Nu ştiu dacă este cea mai esenţială într-o relaţie, dar cu siguranţă ocupă un loc fruntaş.Dacă ea nu există, atunci nici iubirea nu poate supravieţui, pentru că sunt legate una de alta.Nu poţi pretinde că îţi place ceva, iar peste câteva luni să spui că de fapt urăşti acel lucru.Atunci va apărea monotonia.Pe lângă că te vei simţi minţit, vei avea impresia că eşti legat, că ai fost atras de o himeră, dar totuşi rămâi lângă acea persoană, aşteptând cine ştie ce minune.
    Lejeritatea ar mai putea fi o cauză.Nu poţi să aştepţi ca partenerul să facă totul, în timp ce tu îl priveşti.

    1. Mda, si lejeritatea poate fi un mar al discordiei; un alt element care poate complica o relatie.
      Oricum, subiectul este foarte amplu asadar apreciez si aceasta parere. Intotdeauna avem de invatat cate ceva.

  8. Imi plac enorm de mult postarile tale. Si intr-adevar pentru o relatie serioasa trebuie sa stie sa lupte amandoi. Si in niciun caz sa se prefaca la inceput ca sunt altfel, pentru ca pana la urma vor realiza faptul ca nu sunt „ei” si se vor distanta, revenind la ceea ce au fost.

Add your Vibe

