3 upgrades pentru visele voastre

In prezent, multi dintre noi nu mai au timp nici macar pentru a dormi corespunzator. What the hell is wrong with you, people? Pe langa faptul ca orele de somn nu sunt destule (internet folks…I am looking at you! 😀 ), mai si avem tendinta de a ne taia craca de sub picioare, culcandu-ne cu tot felul de ganduri trasnite in minte.

Ne petrecem o mare parte din viata pe plan orizontal: tolaniti in pat, cu capul sprijinit pe o perna pufoasa (hopefully), cu ochii inchisi, scufundati in lumea viselor, in timp ce creierul nostru incearca sa-si revina dupa o alta zi “minunata” (cu sau fara ghilimele…depinde daca ceva/cineva a reusit sa ne-o strice sau nu). Avand in vedere ca facem acest lucru atat de des, eu spun ca ar fi cazul sa il facem in mod corect si avantajos. Sunteti de acord pana aici? Good! Haideti sa folosim 3 metode simple pentru a da un refresh somnului nostru:

1)    Relaxarea corporala

Fiecare din noi are o pozitie preferata pentru a dormi ca un prunc in leagan: pe spate, pe burta, pe stanga, pe dreapta, pe sub pat, pe langa pat, sprijiniti de perete, cu capul pe masa, cu picioarele in sus…What?…Traim in anul 2012, cica exista mai multa libertate (hmmm..), asadar nu m-ar surprinde ca unii sa aiba niste metode mai deosebite pentru “a merge la somnik” (o expresie creata in adancurile macabre ale messenger-ului). Daca nu aveti o astfel de pozitie, atunci creati-va una si folositi-o. Primul pas pentru a ne relaxa este complet.

Nu…nici chiar asa de autentic

Acum este necesar sa ne modificam ritmul respiratiei, trecand la modul “chill out”: inspiram adanc, expiram usor si folosim diafragma pentru a mari eficienta aportului de oxigen (suntem atat de “moderni”, incat am uitat cum sa respiram corect…myself included…folosim mai mult cavitatea toracica pentru respiratie…cica diafragma era prea “mainstream”…good work humanity!). Nu incepeti cu tehnici stravechi de relaxare, prin care “te conectezi” cu firele de iarba, cu centrul pamantului, cu un colt al universului, cu apa din Dunare sau cu bucata de carne pe care ai mancat-o saptamana trecuta. Trebuie doar sa ne modificam putin respiratia. Be natural! Important este sa mentinem acel ritm. Creierul va receptiona comanda si va relaxa restul muschilor din corp. Got it? Ok…Trecem la faza urmatoare.

2)    Relaxarea mintala

Cu totii avem probleme, griji, preocupari sau sarcini de indeplinit dar ne-am facut prostul obicei de a reflecta asupra lor chiar inainte de a aluneca in lumea viselor. Este ca si cum am incerca sa mancam o farfurie de supa (supa de pui cu taitei…ca sa fiu mai exact)…folosindu-ne de o furculita. Poate sunt sanse de a pescui cativa taitei dar dupa cum va puteti imagina: you will miss all the important “juice”! Prin urmare, trebuie sa actionam in avantajul nostru, fara a mai fi conditionati de imprejurimi sau de persoanele prezente: ne gandim la expresia lipsita de scrupule “I just don’t give a flying damn”, apucam farfuria cu amandoua manutele, o ducem la gura, si aplicam tehnica faimoasa de “a sorbi” acel lichid gustos. Objective complete!

La fel trebuie sa procedam si in cazul relaxarii mintale. Lasam la o parte toate acele ganduri negative care ne bantuie si uitam de planurile noastre de a domina lumea, de a ne razbuna pe cel/cea care ne-a furat covrigul in pauza de masa, sau alte lucruri de acest gen. Clear you mind! Give your brain a break! Avem ochii inchisi, asadar am eliminat fluxul principal de informatii care ajunge la creier. Acum putem sa actionam in avantajul nostru: construim o imagine placuta in minte. Putem folosi un scenariu sau un loc pe care n-am dori sa-l vizitam; important este sa apelam la cat mai multe detalii: daca esti pe o plaja atunci simte briza marii, daca esti in jungla atunci asculta sunetul animalelor, daca esti in desert atunci simte caldura soarelui, daca esti in Paris atunci fa o tura in jurul turnului Eiffel. You get the idea: more details = more pleasure = more relaxation. Well…daca vrei…poti sa-ti imaginezi si pe cel/cea care ti-a furat covrigul, eventual legat/a de un calorifer iar pe tine tinand un bici in mana…gata sa aplici pedeapsa…dar stiu ca nu-ti sta in fire. Nu esti chiar asa de rau/rea…right?

Oricare ar fi acea imagine placuta, sigur va avea un efect benefic asupra mintii. Corpul se va relaxa si mai mult, iar noi vom putea incepe o noapte plina de vise placute. But wait! There’s more! Acum vine partea cea mai interesanta…

3)    Controlul asupra visului

For all you naughty people out there: nu putem controla continutul sau scenariul visului. In cazul in care doriti sa va satisfaceti o fantezie ascunsa, atunci va depinde doar de materia voastra cenusie, daca va folosi sau nu “sugestiile” exprimate in gand. Visul contine intotdeauna elemente inspirate din intamplarile sau din gandurile noastre, dar pana la urma este ales in mod aleatoriu de catre subconstient.

This doesn’t mean we can’t have fun!

Chiar daca nu avem control asupra scenei, putem totusi sa manipulam actorul principal, prin urmare vom fi capabili sa influentam desfasurarea piesei de teatru. Suna interesant…stiu! Cum putem face asta? Foarte simplu:

– In primul rand incepem sa memorizam detalii despre visele anterioare. Acest lucru trebuie facut dimineata, dupa trezire, in timp ce ne spalam pe dinti, in timp ce ne imbracam sau in timp ce servim micul dejun (oricum nu avem altceva mai bun de facut in diminetile plictisitoare). Uneori va fi imposibil sa ne aducem aminte visul intreg, dar exersand in fiecare zi, creierul nostru va receptiona mesajul: “hmmm…dreams are important, I should remember them”. Mintea noastra va deveni mai atenta la continut iar noi vom ajunge sa memorizam fiecare particica despre aventurile din lumea viselor. Subconstientul va intra si el in “warning mode”, ajutandu-ne sa fim mai activi in timpul somnului.

– Odata ce devenim mai activi, vom observa o schimbare importanta: vom fi mai lucizi in timp ce visam; asta inseamna ca exercitiul de memorare functioneaza corect. Acum trebuie sa facem niste “reality checks”, practic sa ne trezim in vis. Cele mai bune metode pot fi: A) ne uitam la ceas (daca apare vre-unul in visul nostru) si dupa cateva secunde verificam din nou ora….daca este vre-o diferenta suspecta (au trecut 4 ore sau cifrele nu sunt la locul lor)…atunci inseamna ca visam. B) ne uitam intr-o oglinda si observam daca imaginea reflectata este diferita fata de cea cu care suntem obisnuiti…daca avem 3 picioare, 4 ochi, o ureche in frunte, sau mai stiu eu ce alte “accesorii”…atunci inseamna ca visam. C) verificam un text scris, dintr-o carte sau dintr-o revista….daca literele si frazele sunt toate amestecate….sau daca vedem titluri de genul „Justin Bieber a ajuns pe Luna”…atunci inseamna ca visam.

–  In cazul in care aplicam cu succes un “reality check” si ne dam seama ca suntem intr-un vis, atunci obtinem controlul deplin asupra intamplarilor. Putem face orice. Believe me, I’ve tried it :D. Va avertizez: primele dati veti fi foarte nerabdatori, asadar va veti trezi brusc din somn, revenind la realitate. Don’t worry: continuand acest exercitiu, creierul se va obisnui cu “lucid dreaming”, iar voi veti reusi sa ramaneti mai mult timp in interiorul visului. Acum sunteti capabili sa influentati desfasurarea “aventurii”. Chiar daca scenariul contine o padure intunecoasa, iar actorul principal (voi) este urmarit de varcolaci, puteti acum sa materializati o maceta…sau o drujba…cum preferati 🙂 si sa faceti “compot de varcolac”. Cu alte cuvinte: chiar daca mai apare vre-un cosmar, aveti puterea de a-l inlatura. In rest, puteti face orice doriti, anything is possible. Va garantez ca in fiecare dimineata va veti trezi cu zambetul pe buze 😀

This is “next-level dreaming”, powered by the human brain. Enjoy!

Warning: consider ca sunteti destul de inteligenti incat sa nu confundati visele cu realitatea, asadar nu este necesar sa mai precizez: asigurati-va ca visati inainte de a incerca sa zburati peste mari si oceane 😀

Anunțuri

2 gânduri despre “3 upgrades pentru visele voastre

Add your Vibe

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s